vineri, 16 noiembrie 2007

Pustiu

- Iesi afara din casa mea. Sa iti iei catrafusele si sa pleci.
- Esti nebuna. Mai bine culca-te. Nu vrei de fapt sa plec, nu?
- Ba da. Nu vreau sa vii aici, sa imi faci curatenie, sa imi gatesti. Vreau sa vii doar cand te chem eu. Acum trebuie sa iesi. Ai inteles ?
Ma priveste cu o fata pe care nu o plac. Este umflata, rimelul i s-a scurs si arata hidos. Parul ii este naclait si sta lipit ciudat de cap. Nu o cunosc pe aceasta femeie.
- Eu nu te-am vazut asa niciodata. De ce mai bei? Ce iti lipseste?
- Nu vreau sa ma mai analizezi. Sa pleci. Atat vreau. Ia-ti toate halterele si cacaturile pe care le-ai carat la mine in casa si du-te la maica-ta.
Ma ridic si imi indes lucrurile intr-un sac. Casa arata ca dupa razboi, sunt haine murdare peste tot. Motanul se pisa in toata incaltamintea de pe hol, numai de pantofii mei se fereste. Si in general de orice este al meu. Pentru ca noi doi suntem prienteni. Atat de apropiati incat eu mananc mancare de pisici iar el stie ca poate sa aiba incredere in mine.
In bucatarie, in chiuveta este un morman de farfurii care s-au uscat murdare. In frigider inca mai sunt boluri cu feluri de mancare numai bune de aruncat. Spal un ibric si incerc sa pun de cafea. Poate daca bea cafea o sa isi mai revina.
- Iti este rau? o intreb impaciutor.
- Du-te dracului!
Ma voi duce. La un moment dat. Acum trebuie sa strang putin in casa. Ii dau drumul la apa in cada, pun sare de baie si spumant. Ii pregatesc doua prosoape si halatul rosu. Poate isi mai revine daca face o baie.
- Ridica-te si hai cu mine. Nu ma face sa te duc in brate si sa te arunc in cada. Sper ca ti-a ramas putina demnitate.
- Nu mi-a ramas nimic. Arunca-ma in cada. Mi-e totuna.
O iau in brate si incerc sa o dezbrac.
- Ah, vrei sa ma violezi! Am inteles! De asta ai venit aici, nu? Nenorocitule! Sa vina politia!
Ma loveste si se zbate.
- Esti drogata? Ce naibii ai ? Ai baut si ai luat pastile? Nu ma mai lovi, te rog, calmeaza-te!
- Da-mi drumul, nenorocitule! Nu am nevoie de nimic de la nimeni!
O strang in brate si o tarai dupa mine pana in baie. Se zmulge din stransoare mea si o vad cazand langa wc. Mi-e mila si ma ingrozeste imaginea ei deasupra vasului.
Vomita si nu conteneste cu injuriile. Ii dau hartie igienica si ii umezesc fruntea cu apa rece. In baie sunt aburi, cada este plina si ma gandesc sa nu ii fac mai mult rau bagand-o in apa fierbinte.
- Am vomitat verde. Vino si ridica-ma! Ce stai si te uiti? Nu ai mai vazut pe cienva vomitand?
- Dezbraca-te. Si taci caci nu suport sa te aud.
Isi da pantofii cu toc jos, ii arunca spre hol si apoi cu gesturi lascive dar nesigure face un fel de streaptease de duzina. Se impleticeste si aproape cade din blugi. A ramas in chiloti si cu un maieu rupt, foarte fashion. Are picioare frumoase, pedichiura facuta. Se chinuie sa urce in cada si aproape mi-e mila vazand-o asa.
- Acum iesi. Nu vreau sa te gasesc in casa cand ies din baie.
- O sa ma gasesti. Iti fac o cafea si mai povestim. Poate iti revii.
- Imi revin pe dracu. Pleaca.
Inchid usa la baie, ma duc spre bucatarie, pun cafeaua in cesti si le duc in dormitor. Arunc toate hainele de pe pat intr-un sac. Parca locuim intr-un second-hand. Sunt zeci de tricouri, zeci de sosete murdare, blugi, pantaloni de schi. Este un dezastru. Si totusi aceasta femeie este curata si miroase impecabil de fiecare data cand ne vedem.
Schimb lenjeria, ii scot haine curate din dulap. Cineva ii calca si spala, oare? Sau in spatele acestei betive se ascunde o femeie de casa. Locuieste singura intr-un apartament central. Nu chiar singura. Casa arata ca si cand pe aici s-ar perinda diversi. Sub pat sunt cutii goale de Durex. Bine ca macar se protejeaza.
Imi pun un tricou pe mine, niste pantaloni sport si ma intind. O aud cum se spala pe dinti. Intra in camera si, cu parul in ochi, mirosind a curat, se aseaza pe pat, departe de mine.
Parca as vrea sa o iau in brate, insa totul la ea ma respinge, ma da la o parte. O las sa adoarma mai bine.
- Unde-i cafeaua aia? De ce mai esti aici de fapt? Ah, am uitat. Vrei sa te culci cu mine.
- Nu, ii raspund amuzat. Deloc. O sa stau pana te simti mai bine.
- Ma simt foarte bine. Poti sa pleci. Chiar acum de fapt.
- Mai bine sa dormim, ii spun si o acopar.
Tace si se supune. Surprinzator. O iau in brate si o simt mica si vulnerabila. A adormit. Televizorul merge non stop in casa asta. Motanul a dat niste ture in jurul patului si s-a asezat pe calorifer. Ma studiaza si coada i se misca nervos. Ar putea sa ma atace oricand.
- L-am parasit pentru ca m-a mintit.
Tac si astept urmatoarea ei fraza. O mangai pe parul negru si ud si o tin inca in brate.
- Eu nu sunt o betiva. Sau nu eram. Si nici nu ma culcam in targ cu oricine.
- Nu conteaza asta acum. Mai bine incearca sa dormi.
Am adormit in liniste, amandoi, imbratisati.
A doua zi s-a trezit, si-a facut dus si a plecat. Mi-a lasat cheile de la masina ei, de la casa si a iesit pur si simplu pe usa. L-am sunat pe frati-miu si i-am zis sa vina sa i-o prezint. Nu stiu unde a umblat sau ce a facut toata ziua, cert este ca pe la sase seara casa ei era luna, eu si frati-miu gateam si beam un vin. A intrat in casa si si-a aruncat geanta pe hol. Motanul a zbughit-o in debara.
- Ce pute asa? Ai musafiri? La mine in casa?
Frati-miu rade, fusese prevenit ca e nebuna gazda. Se ridica si le fac cunostiinta. Il scaneaza si imi zice:
- Bun de incercat odata. Si..ia zi..tu cu ce te ocupi?
- Lucrez la o firma de medicamente.
Ii las sa se cunoasca si pregatesc masa. Pun farfuriile, scot pahare de vin, apa minerala. Duc totul in sufragerie si ii anunt ca putem sa mancam.
- Tu ce faci de fapt ? Nu numai ca te-ai mutat aici, dar il aduci si pe frati-tu. Foarte tare!
- Asa glumeste ea, nu o baga in seama, ii spun calm fratelui meu.
Mancam si ma gandesc sa plecam. Poate are nevoie de timp singura.
- Sa iei masina cand pleci. Si ai si cheile tale. Eu ies in seara asta. Vreau sa beau ceva.
- Daca e ne vedem mai tarziu.
Imi iau cheile de la casa si de la masina si cobor cu frati-miu. Probabil ca nu o sa ne vedem noaptea asta. Oricum mi-a spus sa sun inainte sa vin la ea, sa nu fie cu cineva.
Plec la munca si noaptea trece repede.
- Dormi?
- Nu, acum am intrat in casa.
- Ti-e foame? Vrei sa iti aduc ceva de mancare?
- Da, vreau asa ceva bun. Niste chinez?! Ai de unde sa iei la ora asta?
- Da, iti aduc. Nu te mai sun, vin direct.
Este treaza si este altcineva. Parchez masina si iau pungile cu mancare.
- Unde vrei sa mancam?
- In gura, cum unde, imi raspunde razand
As vrea sa pot sa o sarut cand ajung acasa. Nu stiu daca avem o relatie sau suntem pur si simplu amici.
Scot cutiile cu mancare si le asez in mijlocul patului. Este fardata, imbracata de club, incaltata. In pat. Suntem inconjurati de scrumiere si de mucuri de tigara, pachete goale, farduri, sticle de parfum. Nu ii pasa de jegul din jur. Iar eu m-am obisnuit sa nu il mai vad. Impinge tot jos din pat si se aseaza comod. Mancam in liniste, mai butoneaza la televizor si cand gaseste ceva interesant imi face semn cu capul.
- Nu mai pot sa traiesc asa. Nu ma mai suport. Pute tot. Eu put. Mi-e scarba.
Mananca ca un copil rasfatat, alege carnea si separa totul in bucatele mici. Parca nu ii place mancarea.
- Daca vrei sa vorbesti, eu sunt aici.
- Taci atunci. Am o viata de rahat. Nu fac nimic decat sa sparg bani si sa beau. Am numai prieteni de unica folosinta. Care stau langa mine pentru ca am bani. Pentur ca ii platesc sa bea cu mine. Le iau haine si ii cazez la mine. Nu am pe nimeni de fapt. Tu ce cauti aici ? De ce nu iti gasesti o fata normala ? Nu una ca mine. Ce nevoie ai de o betiva langa tine? De una ca mine?
- Am avut o fata. Este bolnava acum. Trebuia sa ne casatorim dar s-a imbolnavit. Am avut chiar verighetele cumparate. Dar nu cred ca vrei sa auzi o poveste trista..
- Si eu am avut pe cineva. Multi ani. Si cred ca am sperat ca el este cel ales. Dar nu a fost sa fie. Nu cred ca stiu sa am o relatie..
- De ce l-ai parasit de fapt?
- Pentru ca era un bisexual nenorocit ! Pentru ca m-a mintit. Pentru ca asa am vrut. Sa il parasesc. Da-l dracului pana la urma. Zi-mi de tine si de fata aia.
- Nu sunt prea multe de spus. S-a imbolnavit si s-a terminat totul. Are un cancer, in faza terminala.
- Ai nevoie de bani? Ai nevoie de ceva? Sa imi spui. Am cum sa te ajut..daca vrei, zic.
- Nu stiu daca o mai poate ajuta ceva. Hai sa nu mai vorbim despre chestii triste.
Am terminat de mancat si am adormit imbracati, la televizor. Ceva ma tine langa fata asta. Nu stiu daca o iubesc sau daca ma iubeste. Nu stiu daca avem o relatie. Plec si vin, vorbim la telefon, ne vedem si apoi nu ne mai vedem.
Ma uraste si simt ca ma iubeste. Stiu ca se mai culca si cu alti barbati, dar nu imi pasa. Si eu ma mai culc cu diverse femei. O simt totusi ca pe cea mai draga prietena a mea.

Nu ne-am vazut de trei luni deja. Sunt cu Marianne de cam o luna. Avem o relatie civilizata si cred ca ea ma iubeste.
- Cine iti tot scrie, ma intreaba usor iritata.
- O fata..o prietena.
- O iubita de-a ta?
- Nu, o prietena am spus.
Ma uit la Marianne si mi-e draga. As putea sa o iubesc. Dar ceva ma cheama inapoi la cealalta.
A murit Rose. M-am vazut cu cealalta inainte cu ceva vreme sa moara Rose. Ma duceam la spital si mi-a dat masina ei ca sa imi fie mai usor sa ma deplasez. Rose era mica si slaba, nu mai avea putere sa lupte. Ma uitam la femeia cu care as fi putut sa am copii si durerea ma coplesea. Este frumoasa chiar si asa bolnava. Nici nu cred ca me recunoaste. Ochii ii sunt goi si adanciti in orbite. Mana ei este mica. Verigheta i-ar fi cazut de pe deget..I-am dus o caserola cu pepene galben, stropit cu zahar. L-am pregatit sora-mea..
Sun la ea.
- Bem ceva in seara asta? Pot sa vin la tine?
Intru in noua ei casa si o gasesc imbracata intr-o rochie neagra, de seara. Este fardata excesiv si arata ca un travestit care trebuie sa plece la agatat. Nu ii spun nimic, ma asez pe pat si o intreb ce are de baut.
Din doua telefoane rezolva problema alcoolului. Vin niste prieteni si sticlele de whisky se golesc. Nu ii vad, nu ii aud.
- A murit Rose. De aia bea. Lasa-l sa doarma.
Imi suna telefonul si in aburii de alcool din creier se amesteca sunetele. Ei vorbesc despre mine ca si cum nu as fi acolo.
Mai este o fata in afara de ea. Diana? Imi amintesc cum am cunoscut-o, in mai, la mare. Imi era rau de cat de beat eram si ea ma mangaia si ma tinea de mana. Am agatat-o cu cea mai buna fraza a mea: Tie iti mai curge uleiul?
A ras si m-a invelit cu o patura. Intr-un hotel de la mare am declarat-o sora mea si am tinut de mana toata noaptea.
Oare ei ma compatimesc? Inteleg prin ce trec sau sunt doar niste betivi nenorociti ca si mine?
Stau cu ochii inchisi si dorm sperand ca nu ma voi ma trezi niciodata. Rose a murit si eu imi beau mintile. Si oamenii astia beau cu mine.
Sunt cu capul la ea in brate, are ciorapi de matase, negrii, rochia ma zgarie dar sunt prea beat ca sa o dau la o parte. As putea sa ma scurg in ea, sa ma topesc si sa ii intru in vene, in sange. Caci ea este acum cu mine.
Simt ca indiferent cu cine voi trai ea este o prezenta constanta in viata mea. Maica-mea o place, sunt prietene. Frati-miu o place si el. Eu nu stiu daca o iubesc sau nu, insa simt ca emotional depind de ea.

Marianne a incercat sa se sinucida. Nu stiu ce i-am facut sau daca vrea sa moara din cauza mea. Da, am inselat-o. Nu numai pe ea. Poate nu sunt facut sa fiu fidel unei femei. Cu Lex am fugit la munte si ne-am iubit ore intregi. Si-a lasat barbatul acasa si am fugit pur si simplu. Nu am iesit din camera de hotel. Am facut sex in continuu, fara sa ne protejam, fara sa ne pese. Oare a fost iubire? Sau doar sex? De descarcare, de refulare. Sex.
Cu cealalta nu fac sex. Dormim si ne iubim intr-un fel ciudat.
S-a dus acasa la parintii lui Marianne si le-a spus ca trebuie sa vorbeasca cu fiica lor. Ma umfla rasul. Cred ca este nebuna. Mai nebuna ca fata asta care a vrut sa moara dintr-o iubire stranie pentru mine.

- Mergem sa bem o cafea undeva? Nu mai prea am bani..
- Nici eu, dar gasim de o cafea.
Ne-am urcat in masina si am iesit din oras. Pe malul lacului este un local intr-un fals vapor. Suntem patru oameni si preturile sunt frustrant de mari. Radem si ne luam sucuri si cafele. Ceilalti doi se condanesc si apoi pleaca spre masina. Ne plimbam printr-o padure si simt nevoia sa o iau in brate. Nu suporta sa o sarut, dar o fac si nu imi pasa ca vorbeste in continuu si injura. O tin de dupa gat si dintr-o data imi dau seama ca ea este echipa mea, prietena mea, iubita mea. Jumatatea mea total nepotrivita.
Este vulgara, absurda uneori. Isterica. Si totusi o simt ca pe un om bun. Si stiu ca ma iubeste in felul ei. Desi ma da afara din viata ei, revin de fiecare data. Poate depindem unul de altul. Ne leaga ceva.

Nu stiu ce am. Poate nu am nimic. Ma duc sa il vad pe tata. E cald afara si nu imi pun geaca pe mine. Am un tricou de la ea, blugii, adidasii si imi iau casca. Sunt gol pe dinauntru. Ma urc pe motor si rulez cu viteza. Am baut toata noaptea si gandurile imi vuiesc in minte. Am oprit la intersectie, un alt motorist ma saluta, ii strang mana si il privesc. Ma doare ceva si totusi nu stiu ce. Se uita la mine si imi face semn ca el o ia la stanga. Eu merg inainte. Am accelerat si trec pe langa masini. Nu imi pasa de politie, de viteza prea mare. Alerg si ma contopesc cu gandurile.

Ii vad pe rand pe cei dragi mie. Imi vine sa plang, casca mi se pare dintr-o data stramta.
O masina intoarce in fata mea, pe linie dubla continua. Nu l-am vazut. Nu am vazut nimic.
Dintr-o data nu ma mai doare nimic. Ma gandesc la mama, o vad cum ma mangaie si ma saruta, plange. Sora-mea ma cearta, plangand si ea.
- Cum ai putut sa mi faci asa ceva? Nici nu ti-am spus cat de mult te iubesc..Cum ai putut sa ne faci asta?
Ea nu plange. Nu face decat sa aiba grija de ceilalti. E calma. Pentru prima oara este altfel. Toti prietenii mei sunt aici, ai mei sunt aici. M-au plimbat prin toate locurile dragi mie.

Dar totul este parca pustiu. Fara mine. Pustiu in mine, pustiu in ei toti.

Niciun comentariu: